fredag 22 april 2011

Seb Larsson

Har alltid varit ett fan av Sebastian Larsson.
Inte bara för att han kommer ifrån Eskilstuna City, utan mest för att han faktiskt är en bra, något underskattat, spelare.
Därför tycker jag att Liverpool borde ta vara på att han går som bosman i sommar och plocka in honom på ett två-årskontrakt.
Liverpool behöver nya yttrar och jag tror att att Seb kan göra ett bra jobb.
Jag tror nog att jag är ensam med den här tanken, och han är inte lika bra som exempelvis Ashley Young som ryktas till klubben. Men han är betydligt billigare och kommer nog inte kräva lika mycket i lön. Dessutom är det alltid roligt med svenskar i laget.
Han är också relativt ung (25) och jag tror att han kan utvecklas mycket i ett bättre lag än Birmingham, förutsatt han han får speltid, och det ska väl inte vara så svårt om han konkurrerar med Maxi Rodriguez, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar