torsdag 28 april 2011

Kom igen!

Det är inte matchen i sig jag irriterar mig något så fruktansvärt på.
Igår var Barcelona det bättre laget, Pepe's röda var utvisning, och båda lagen var
lika dåliga på att stå upp i situationerna.
Det jag stör mig på är att det finns så otroligt många människor som runt om på olika forum anklagar Barca för att vara i kompani med UEFA.
UEFA är korrumperad, FC UEFA, UEFA hatar Real Madrid, UEFA ser till att Mourinho får spelare utvisade.
Men seriöst?
Tror knappast det var UEFA som sa åt Pepe att gå in med sträckta dubbar på Dani Alves (Som förvisso borde fått varning för det fjantiga överspelet).
Både Adebayor och Di Maria vevade med både armar och ben varje gång domaren satte pipan i munnen.
Jag tvivlar starkt på att det var UEFA's deligat som sprang slalom i Los Blancos försvar med 10 minuter kvar.
Att Real Madrid har fått spelare utvisade i fem raka matcher mot Barcelona beror väl för helvete inte på att någon tjomme i UEFA säger till domaren innan match att: "Hörredu, kan du inte ta och visa ut en i vita tröjor?".
Barca är ett bolltrillande lag, och som försvarande blir man lätt frustrerad av att inte få låna lädret.
Visst, det är fel att Barcelona flockas kring domaren efter de flesta domslut, men det gjorde Real också, så det är precis lika illa.
Men folk är så fruktansvärt enögda.
Mourinho sa innan matchen igår att Pep tillhör en egen grupp tränare som ifrågasätter ett korrekt domslut.
Mr. José är numer en del av den skaran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar