tisdag 19 april 2011

Morgondagens I-landsproblem

Ibland undrar jag varför bra matcher ska gå samtidigt.
Imorgon är det El Clásico nummer två, samtidigt som Arsenal måste plocka tre pinnar mot Tottenham i Londonderbyt. Som Liverpoolare ser jag helst att Arsenal plockar Spurs, vinner ligan före United, och Tottenham klappar ihop totalt och rasar så vi tar EL-platsen.
Nu är det å andra sidan inte speciellt stor chans, men tro måste man göra.
Det positiva med att Canal+ sänder Barca - Real, är att man kan streama matchen på datorn, samtidigt som PL går på tv'n, underbart!
Tror faktiskt att Real plockar hem Copa del Rey, eftersom ligan nästan redan är körd, någon slags revansch ska de ha. Barca tar hem ligan och den där jävla Champions, och Madrid tar cupen, klippt och skuret.
Däremot är Londonderbyt väldigt jämt (det är å andra sidan spanska cupen också), och därför tror jag på ett oavgjort resultat. Arsenal har en förmåga att alltid göra saker lite för omständigt.
I söndags hade Arsenal i stort sett hela matchen mot Liverpool, men de skapade förfärligt lite (tack och lov), och vad jag minns var det bara Fabregas som några enstaka gånger sköt utifrån.
När jag zappade över till FA-cup semin mellan Bolton och Stoke tyckte jag att de sköt i parti och minut (Både ett och två-noll kom från skott utifrån).
Imorgon kväll spelar snoka hemma mot Halmstad också, Party-Janne möter gamla gänget. Det är väl det ända som är av något intresse.
Ett stort plus till Sylviasonen Maic Sema som kom in och avgjorde för Bajen på stopptid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar