onsdag 27 april 2011

Klassikern tres

Barca - Real igen, därför tänker jag inte kalla det El Clásico, utan El Clásico är i ligan.
TV3 sänder matchen, och slår på stora trumman och kallar det El Clásico Grande!
Stort. Och nu har jag jag skrivit El Clásico tillräckligt många gånger för att eventuella läsare skall tröttna, ber om ursäkt.
Iniesta borta, vilket absolut är ett avbräck.
Vågat att sätta Masken (aka. Mascherano) som mittback, spelade där några gånger i Pool, under Benitez regi.
Indirekt borde jag hålla på Real Madrid i och med att de har fler fd. Liverpoolspelare med.
Nu är jag dock inte så trångsynt, utan bryr mig faktiskt inte om vilket lag som vinner första mötet.
Jag hoppas på en riktigt bra fotbollsmatch, vilket det förhoppningsvis kommer att bli då Pep verkligen har eldat på inför matchen.
'The special one' har honom i en ask, och därför tror jag att Real går segrare ur den här striden också.
Jag har tidigare tippat Los Blancos som vinnare i de andra matcherna, och går jag på magkänsla så vinner de den här också.
Det som talar emot är att de har blivit lite av favoriter, och det kan innebära att man (tro det eller ej) blir lite, lite för självsäkra, omedvetet.
Det diskuteras vilt på realmadrid.se's forum, om laguttagningen, den lämnar jag åt de som har kolla på spelarna mer än jag.
Om jag nu ska tippa ett slutresultat så tror jag på uddamålsvinst för Real, 2-1
Ronaldo gör båda för de vita, och Messi för katalanerna (Otippat tips va?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar