tisdag 19 april 2011

Presentation

Som premiärinlägg tänkte jag helt enkelt att skriva några rader om mig själv.
Jag är Jimmy Åkesson, en 19-årig Liverpoolfantast från Norrköping.
Gick ut gymnasiet våren 2010 och har sedan dess drivit ett café en bit ifrån city.
Bara för att jag kommer ifrån Norrköping betyder det inte att jag är "Pekingfan", tvärtom.
Jag har tröttnat på IFK's dominans i staden (Har å andra sidan aldrig supportat laget), utan lägger mitt hjärta i den svart-randiga delen istället: IF Sylvia.
Bara månader gammal (1991) prydde jag mittuppslaget i Sylvias matchprogram, iklädd en egenstickad randig tröja, men emblemet lysandes på bröstet. Sedan dess har jag åtskilliga gånger sett mina vänner välja den blåvita vägen i fotbollslivet. Men ensam är stark som det heter.
I garderoben hemma hänger "Mankans" gamla matchtröja från hans tid i Sylvia några säsonger sedan. IFK-tröjan jag fick som grabb, den är redan borta.
Jag själv har en fotbollskarriär bakom mig som mittback sedan de första stegen på Munkebodavallen i Norsholms IF, där jag spenderade min fritid innan jag som nybliven juniorspelare tog klivet till Linghem.
Idag har jag fortfarande en paus pga. bristande motivation, då musiken tog över istället, men det kliar i både ben och armar när våren kommer och säsongerna drar igång, suget finns där, det lovar jag.
Liverpoolsupporter har jag varit i dryga 10 år, då jag genom FIFA 2001 hittade den vackraste klubben i världen: Liverpool var helt enkelt det roligaste laget att spela med, då jag värvade in storspelare efter storspelare och vann allt som vinnas kan. En annan sak som spelade in i mitt livsval var att min far var/är Arsenalsupporter, och vad kunde vara med frestande att retas med honom genom att välja ett annat lag? Det gör lite ont i hjärtat att tänka på att jag faktiskt kunde ha hållit på Gunners.
Eftersom jag själv är/var mittback, har mina idoler därför spelat på samma position.
Den spelare jag har sett upp mest till är en finsk herre som numer huserar i Leverkusen: Sami Hyypiä.
Alltid på rätt plats, alltid vid rätt tidpunkt.
Tillsammans med Jamie Carragher  bildar han mitt absoluta idol-mittlås.
---
Nu hoppas jag att ni ska uppskatta vad jag skriver. Glöm inte bort att jag utgår ifrån mina egna åsikter, och mitt eget perspektiv, därför är det en diskussion mer än fakta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar