tisdag 26 april 2011

Schalke 04 - Man U

Kvällens match infaller i Schalkeland på Veltins-arena.
Eftersom tyskarna har den bästa läktarkulturen i europa kommer Alex Ferguson's manskap få det svårt även om de är överlägsna favoriter.
Jag tror tyvärr inte att de gör samma misstag som Inter och ställer ut skorna på det gröna gräset, utan jag tror på ett resultat i Uniteds favör, även om det bär mig emot.
Däremot kan Schalke spela helt utan press då ingen egentligen tror att de ska ta poäng, därför kan det spela avslappnat och spela sitt spel.
United är mer pressat i och med favoritskap, men det ska nog inte vara några problem.
Ska bli kul att se vad Raul kan hitta på mot de rödas stenhårda mittförsvar, kanske kan han lirka upp det?
Neuer som kommer att lämna Schalke efter nästa säsong har kopplats ihop till United och nu har Alex F ett ypperligt läge att spana in sitt tänka nyförvärv på nära håll.
Jag har inte stenhåll på tyskarna, det kan jag inte säga, inte mer än deras spel i Champions League, men jag får lita på det jag har läst mig till.
Tror på 2-0 till Manchester United, Rooney och Hernandez gör varsitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar