söndag 26 februari 2012

Nu vinner vi Carling Cup!

Ska hem till Liverpool!
Äntligen dags. Liverpools första final sedan förlusten mot Milan i Champions League 2007. Jag är säker på att alla Liverpoolsupportrar i hela världen har suttit som på nålar hela veckan, och speciellt de senaste dagarna. Alla supportrar, vars lag redan blivit utslaget, säger att cupen är skit, den diskussionen är helt ointressant för mig. Hade deras lag varit kvar, hade det låtit annorlunda. Den enda spelare som Liverpool saknar inför dagens drabbning är Lucas Leiva, och eftersom han inte spelat på ett bra tag, kommer laget att klara sig utan honom. Bellamy och Agger är tillbaka är småskavanker, och framförallt den första kommer vara rejält taggat. Cardiff är hans klubb, som han dömt om sedan han varit grabb. Dit han var på lån förra säsongen och var en stor delaktighet att de lyckades ta sig till playoff. Han har sagt till media att han inte kommer att jubla om han gör mål. Visst, det kan jag acceptera, men jag hoppas att han jublar vid en eventuell vinst. Jag bryr mig inte om vart han spelat tidigare, det är Liverpool han representerar nu. Som någon skrev i LFC.nu's gästbok; Det spelar ingen roll om Kuyt eller Carragher ska spela bara för att de två varit länge i klubben. Jag hoppas att Dalglish ställer upp med den absolut bästa laget. Cardiff ska dock inte underskattas bara för att de spelar i The Championship, de har tagit sig till finalen av en anledning. Liverpool har haft en förmåga att inte prestera mot lag man på pappret ska spela ut, men samtidigt har det gått väldigt bra i cupspel. Det är lite som om man skulle tejpa fast en macka på ryggen på en katt, vilken landar nedåt?

------------------------ Reina ------------------------
Johnson ----- Agger ------ Skrtel ----- Enrique
Bellamy --- Spearing --- Gerrard --- Downing
-------------- Suárez --- Carroll --------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar