söndag 9 oktober 2011

Rysaren

Fyra dagar sedan sist, men eftersom det inlägget motsvarade ungefär en veckas text kompenserade jag med att inte skriva någonting.
Skumt resonerat, jag vet.
Zlatan bevisade än en gång att han är fruktansvärt överskattad, inte ett rätt gjorde han.
Och till folk som säger att han drog på sig uppmärksamhet och gav andra spelare ytor:
Det kunde hans ersättare också gjort, och dessutom varit bättre individuellt.
Martin Olsson imponerade på vänsterbacken, och det syns att han är van att spela ett offensivt backspel i klubblaget.
Jämför med Mikael Lustig som knappt vad över mittlinjen.
Okej, en backs primära uppgift är att försvara, så man ska inte klaga på honom.
Elm hade det otroligt tungt på mitten och fick inte mycket att jobba det.
Sverige fick det lättare när nyss nämnde byttes ut mot Anders Svensson, enligt mig landslagets viktigaste spelar, trots sin 35 år.
Ny match på tisdag mot Holland, och vid 3 pinnar blir Sverige alltså bästa två och är därmed direktkvalificerade till EM.
Vid poängtapp/förlust blir det istället playoff, men jag har ärligt talat ingen aning om hur de kommer fram till vilket lag de möter, det får jag läsa om i alla svenska medier timmarna efter matchslut.
Det kommer bli torsk mot Holland, även om de ställer upp med ett relativ b-lag.
0-3 är mitt tips, slutdiskuterat.
---
Sylvia åkte på säsongens tyngsta förlust mot Rosengård.
Jag har nog aldrig sett ett så fruktansvärt ineffektivt lag som i helgen.
Hansson borta.
Dansken borta.
Och dessutom åkte David Nilsson på en skada vid uppvärmningen.
Eftersom vi tagit plats på pressläktaren hördes Mats Willner viska till en kollega att det rörde sig om en skadad minisk.
Vilket i sin tur innebär att det inte blir mer spel den här säsongen.
Skönt att hela stommen i laget är borta inför två måstematcher.
Varberg slog Sleipner hemma vilket innebär att de säkrat seriesegern då det är 7 poäng ner till Sylvia, och 6 poäng att spela om.
Örgryte tog också seger idag, och det i sin tur betyder att det bara skiljer 3 pinnar upp till Sylvia.
Det skulle inte förvåna mig om Sylvia klappar igenom totalt och missar den där jävla kvalplatsen i år igen.
Då flyttar Hansson till Kuddby och Sylvia kan ta och lägga ner sin verksamhet.
Förhoppningsvis blir det inte så.
Men jag är alltid negativ inställd, så blir jag positivt överraskad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar