måndag 24 oktober 2011

"1932 tog vi vårt 7:e guld MVH Storklubben"

Allsvenskan är slut, vilket inte berör mig speciellt mycket.
Jag såg en match i år: Norrköping - AIK.
Inte på plats, utan 500 meter därifrån, i mitt vardagsrum, på datorn.
Jag sparade i alla fall en femtiolapp på att stanna hemma.
När Premier League slutade i våras, hade jag en vacker sammanställning.
Eftersom jag bara sett en match kan det bli svårt, eller ska vi testa?
Jag utgår alltså ifrån Snoka - Gnaget.
...
Nej fan, jag skiter i det helt och hållet.
...
När HIF's supportrar joggade in på planen för att hylla sin hjältar till SM-guldet lunkade Kenny Pavey igenom tumulet orörd, medan hans egna supportrar vecklade ut en bandreoll med orden:
"1932 tog vi vårt 7:e guld MVH Storklubben".
Sarkasm när den är som bäst.
Mutumba tror att AIK vinner guldet nästa säsong, han säger det med de här orden:
"Självklart. Det finns inget annat. Men om jag hade spelat på topp från början, då hade vi vunnit hela skiten redan i år. Det är helt sant. Jag är hundra procent säker på det".
Jag hoppas innerligt att han stannar kvar och förgyller AS med sitt snack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar