tisdag 11 oktober 2011

Det blir nog playoff

"Aftonbladets läsare RASAR över Hamréns beslut!"
Skickar jag in den rubriken till vilken svensk kvällstidning som helst blir jag anställd direkt som rubriksättare.
Riktigt så illa är det inte, men saken är den att Hamrén petar Chippen och placerar honom på Råsundas plaststolar.
Personligen tycker jag egentligen att han är slut på landslagsnivå, men trots det har han spelat bra de senaste matcherna (ex. Ungern, men där var alla usla).
Klart att det finns frågetecken när man sätter Wilhelmsson och Jonas Olsson på läktaren.
Har Granqvist över huvud taget spelat för Genoa?
Nej, även om Majstorovic och Mellberg är gjutna i mittförsvaret håller jag Olsson mycket högre än Granqvist, det gick ju bra mot Holland senast menar jag.
Sverige ställer upp med ett 4-2-3-1 med Elmander som ensam stackare längst upp.
Springa kommer han defenitivt att göra, men frågan är om han kommer att få bollen.
Svensson och Källströms rutin behövs, även om jag är stensäker på att Sverige kommer att förlora.
Annars är det samma uppställning som mot Finland, och jag tycker att Sverige ställer upp med det bästa laget man har i nuläget, alltså utan den ordinarie lagkaptenen.
På tal om det så tycker jag att det är fel att Ibra bär kaptensbindeln.
En kapten ska mana på sitt manskap när det går tungt, men Zlatan lunkar längst upp och gnäller på allt och alla så fort det inte går som han vill.
Han är bortskämd helt enkelt.

Sverige har en fruktansvärt tunn trupp faktiskt, det finns inte tillräckligt med kvalitet om man jämför med truppen för några år sedan.
Henrik Larsson, Fredrik Ljungberg, Teddy Lucic, Marcus Allbäck & Tobias Linderoth.
Delvis Rami Shaaban, även om han är ljusår ifrån den form han hade under VM 06.
Men för att avsluta nostalgitänket, låter jag er njuta av det här:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar