onsdag 12 oktober 2011

EM-laget

Sportbladet har lagt upp en omröstning där man får välja ut 23 spelare som ska med till EM i Polen och Ukraina, så jag tänkte dela med mig av den.

Målvakter:
Andreas Isaksson - PSV
Johan Wiland - FC Köpenhamn
Pär Hansson - Helsingborg

Försvarare:
Mikael Lustig - Rosenborg
Daniel Majstorovic - Celtic
Olof Mellberg - Olympiakos
Jonas Olsson - West Bromwich
Martin Olsson - Blackburn
Oscar Wendt - Borussia Mönchengladbach
Behrang Safari - Anderlecht


Mittfältare:
Rasmus Elm - AZ Alkmaar
Kim Källström - Lyon
Sebastian Larsson - Sunderland
Anders Svensson - Elfsborg
Pontus Wernbloom - AZ Alkmaar
Emir Bajrami - Twente
Rasmus Lindgren - Ajax
Albin Ekdal - Cagliari


Anfallare:
Zlatan Ibrahimovic - Milan
Johan Elmander - Galatasaray
Tobias Hysén - IFK Göteborg
Ola Toivonen - PSV
Alexander Gerndt - Utrecht


Mina överraskningar är helt klart Rasmus Lindgren och Albin Ekdal.
Väljer att peta Chippen, då jag vill se yngre förmågor, det är dags för honom att lägga ner landslaget.
Hade även tankar på att utelämna Zlatan, men trots det så kan han blixtra till när som helst, och
förhoppningsvis har han bättre motivation i ett EM-slutspel.
Rasmus Jönsson var också ett namn som kom upp i mina tankar, men både Hysén och Gerndt har mer
erfarenhet och det är det som blev avgörande enligt mig.
Nu har det blivit väldigt mycket blågult den senaste tiden, men med all rätt.
Fokus kommer nu att läggas på Liverpools kommande kross mot Man U. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar