onsdag 19 oktober 2011

CL 19/10

Jag hade ett nästa-klart-inlägg som jag skulle ha publicerat igår.
Men i fyllan och villan (bara villan) glömde jag bort att göra det.
Så istället får ni fantisera om vad ni egentligen skulle ha läst.
Istället tar vi sats och hoppar rätt in i kvällens Champions League-omgång.
Jag kan avslöja att det förra osynliga inlägget skulle innehållit en tippning, men riktigt så långt hann jag inte.
Och jag antar att jag inte får tippa i efterhand.
Synd att inte Stryktipset funkade på det viset.
Gårdagens matchval föll på Real Madrid - Lyon, där jag trodde att fransoserna skulle stå upp något bättre än vad de gjorde.
Man kan väl säga att Real tog kommandot direkt, och gav inte bort mer än en ordentlig chans till bortalaget.
Jag hade timmen innan matchstart spelat en strålande match med just Lyon på FIFA 12, med Kim Källström på topp, därför tog jag förgivet att han skulle glänsa lika mycket "in real life".
Det blev ju inte så, det kanske säger mer om mig än honom.
United bortaslog Otelul Galati på två straffar, varav den andra var relativt felaktig när Rooney föll väldigt lätt.
Rent fysiskt måste ju domarna se att en bjässe på 200 kg inte kan förlora en närkamp utan att falla.

Nu till det roliga; tippningen!

Marseille 2-2 Arsenal
Barcelona 2-0 Viktoria Plzen
Leverkusen 1-0 Valencia
Chelsea 3-1 Genk
Olympiakos 0-2 Dortmund
Shakhtar Donetsk 0-0 Zenit
Porto 2-0 Apoel

Tror på en målsnål tillställning ikväll.
Inga av kvällens matcher kittlar sådär lite extra, så då återstår frågan vilken av dessa jag ska titta på.
Rent spontant lutar det mellan Marseille - Arsenal, Barca - Plzen eller Olympiakos - Dortmund.
Eftersom det är 8 timmar kvar, så har jag lite betänketid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar