fredag 27 maj 2011

N'gog på väg bort

Känns lite som "Äntligen!".
Har alltid gillar grabben, faktiskt, och förra säsongen tycker jag att han gjorde bra ifrån sig, och därför hoppades (och trodde) jag att det var i år killen skulle blomma ut.
Dock är det svårt att blomma ut om man inte får speltid.
Det är som en ond cirkel, spelar man inte kan man inte utvecklas, och utvecklas man inte får man inte spela.
Nu har David N'gog ändå fått chansen och de gångerna har han verkligen inte taget den.
Han är alldeles för långsam, han kladdar på bollen och blir stillastående istället för att släppa och leta ny position direkt, dessutom är han rätt klen.
Han är en bra spelare, men inte tillräckligt för att lyckas i Liverpool.
Ryktet om £8M känns lite väl överdrivet, men 4-5 kan jag nog tänka mig.
Om nu fallet blir så att han lämnar önskar jag honom lycka till i framtiden, och kanske går som bosman när han blommat ut och kommer gratis till oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar