fredag 20 maj 2011

Elmander blir turk

Johan Elmander drar till varmare land för att bygga på brännan, i både solen och pengarna.
20 millar per säsong cashar han in för att dra på sig Galatasaray's tröja.
Tycker nog att båda lagen ligger på ungefär samma nivå, även om PL är betydligt bättre och mer
fancy än turkiska högstaligan.
Elmander har startat 36 matcher i ligan och målat 10 gånger, vilket kanske inte är i det högsta laget, men eftersom han ofta blivit placerad på kanten förstår jag statistiken.
Jag ser Elmander som en striker, som ska placeras längst upp i planen, och inte på en kant.
I landslaget tycker jag att han är något överskattat, trots att han alltid ger 100%.
Bolton får nog en liten slant för honom och det ska bli intressant att se hur det ersätter honom i anfallet, för de är inte något dåligt lag.
Det spelar ju ett gäng svenskar i Süper Lig redan, som å andra sidan inte är så jävla roliga att titta på, men nu när Elmander sticker dit finns det en anledning att hålla koll på hur han sköter sig, ungefär hur jag gillar att hålla koll på Serie A för Zlatans räkning.
Lycka till säger jag!
---
Ryktas också att president Ûnal Aysal vill hämta dit Kim Källström.
50 miljoner sägs Kim kosta för att lösa honom från kontraktet med Lyon.
I så fall återförenas de två djurgårdsgrabbarna, och vilket samarbete sen! (Möjligtvis)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar