söndag 29 maj 2011

(CL)assic Ribs och han i hörnet

Det har väl blivit dags att skriva några korta rader om gårdagens jättefinal.
Ett inramat Wembley med 90.000 på läktarna, och grymt tifo från båda lagen.
Barca skanderade med "We Love Football", medan jag missade vad United mäktade med.
En CL-finalen som på bästa sett sågs på O'learys i Finspång (O'learys i Norrköping var fullt) där mestadels av människorna inte var fan av något utav lagen, utan mest var där för att kolla bra fotboll.
Den resterande delen var ungefär 50/50 Barca - Manchester.
Jag som Liverpoolsupporter ville ju inget hellre än att Fergusons manskap skulle åka på dyngstryk.
En och annan Unitedsupporter var bra lack efter första halvlek, han i hörnet som skrek, svor och slog i bordet.
Jag hade förväntat mig en ganska tillknäppt match, där ingen av lagen riktigt skulle våga gå framåt, utan mest försöka täppa till bakåt och se till att inga misstag begicks.
Trots det var det ändå något överraskande att United öppnade starkast, och även om de inte hade några speciellt vassa målchanser blir det alltid en del press på det lag som får svårast i öppningen.
Det var en väldigt lugn match trots allt, och domaren var knappt synlig matchen igenom, vilket ger honom ett utmärkt betyg.
Det behövs inte skrivas någonting om matchen, för de som är fotbollsintresserade såg matchen och eftersom det här är en fotbollsblogg behövs ingen summering.
Bäst i Untied var Rooney som slet som ett djur och fick trösta sig med ett snyggt mål.
Bäst i Barca måste jag nog säga att Messi var, ett mål och ett grymt slit längst upp.
Jag trodde ärligt att han skulle få enorma problem med världens bästa mittbackspar i Vidic och Ferdinand.
Manchester hade ingenting att säga till om i gårdagens drabbning, och får trösta sig med att de vunnit ligan.
Kanske har de chans nästa år?
För 2012/2013 har Champions Leauge-pokalen åter igen flugit hem till Liverpool!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar