onsdag 18 maj 2011

Inhemskt är dyrt

Allt inhemskt är dyrt.
Andy Carroll (350 milj), Darren Bent (220 milj), ekologiskt odlade tomater etc.
Ett annat exempel är vad Canal+ tar för att köpa Allsvenska matcher på csports.se.
När Liverpool fanns kvar i Europa League köpte jag matcher därifrån då tv4-sport inte
ingår i Tele2-hus, och tänkte därför att jag kunde köpa premiären av Allsvenskan mellan Djurgården & AIK.
Nu i efterhand var det tur att jag inte gjorde det då matchen gick åt helvete ändå.
Eftersom en EL-match kostade 79 kr att köpa tänkte jag att Allsvenskan borde ligga runt samma summa, men ack så fel jag hade.
En Allsvensk match kostar alltså 149:- att köpa för att livestreama, då kunde jag nästan gå och se den live för samma summa.
Även om jag är duktig på att överdriva en smula tycker jag det är lite för mycket pengar.
Okej om det hade varit en kvalmatch till Champions League eller dylikt, men en vanlig (derby, jag vet) match? Nej.
Glider in nu och ser att helgens matcher kostar 139:-.
EL-finalen mellan Porto och Braga går loss för en hundring.
Första.
Andra.
Tredje.
TAGEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar