onsdag 21 december 2011

Wigan - Liverpool

Onsdagsmatch i Premier League-fabriken.
Tyvärr handlar det inte om fotboll, utan FA's horribla avstängning på Luis Suárez.
Blir trött på alla okunniga och hatiska kommentarer som fullständigt haglar på facebook, aftonbladet och andra dylika medier.
Skriv till Suárez på twitter istället. Eller det glömde jag bort, det vågar inte människor.
Liverpool kommer att överklaga, så fortsättning följer.
---
Tillbaka till matchen i kväll då.
Wigan står för motståndet på DW Stadium.
Det känns som att hela laget tagit avstängningen hårt, även om det eventuellt inte börjar gälla fören om två veckor. Därför hoppas jag och tror att vi kommer att få se ett revanchsuget rött manskap i kvällens drabbning.
Även om det bara är drygt tre dagar sedan man slog Aston Villa, finns det ändå en bredd och spelar till att plocka med sig tre pinnar hem till Anfield.
Frågan är; Kommer El Pistolero att spelar, eller kommer han att plockas bort då fokus inte ligger på fotbollen?
Jag hoppas han spelar från start, och visar att han är den världsanfallare han faktiskt är, och att han kan koppla bort FA och alla hatare.


Jag tycker att det finns några spelare att hålla extra koll på i hemmalaget Wigan.
Hugo Rodallega och James McCarthy först och främst, men också Patrick van Aanholt och den forne Liverpoolmålvakten Chris Kirkland.
Trots dessa spelare är vinst det enda att räkna med, även om det varit svajigt mot de, på pappret, sämre lagen.
Även målskyttet lossnade lite, lite mot Villa i helgen, och med lite tur håller det i sig även ikväll.
Därför blir mitt tips på 1-3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar