fredag 2 december 2011

EM-lottingen i Kiev

EM-lottning ikväll från Kiev.
Folk pratar om "drömgrupper" och "mardrömsgrupper", allting är relativt.
Det finns aldrig några lätta matcher, eller "drömgrupper".
Mardrömsgrupper kan jag hålla med om.
Sverige, Holland, Spanien och Tyskland hade varit en mardröm, å andra sidan har jag ingen koll på om det är någon seedning som gör detta omöjligt.
Ukraina och Polen ska inte räknas bort eftersom de är hemmanationer.
Det kommer bli ett ordentligt tryck, som alltid på värdnationernas hemmamatcher, vilket defenitivt kommer att stärka självförtroendet.
Vi i Sverige tycker fortfarande att vi är bättre än att vi egentligen är.
Ja, vi slog Holland.
Mot en reservbetonat lag som spelade utan måste.
För att Sverige ska lyckas (oavsett motstånd), måste samtliga spelare prestera på topp, och en viss kapten måste vara helt outstanding när han har Europas blickar på sig.
Å andra sidan spelar Sverige bäst som underdogs, men samtidigt måste man göra sitt jobb mot lagen man förväntas vinna emot.
Jag tänker inte tippa grupper eftersom det är helt omöjligt.
Det jag kan säga redan nu är att en åttondelsfinal är målet, och en kvartsfinal är oerhört bra.
(Nu känner jag mig som de personer som tycker Sverige är bättre än vad de är), men ett avancemang från gruppspelet är inte alls omöjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar