onsdag 14 december 2011

Rykte eller sanning? L'pools former number nine

11 månader har snart gått sedan Fernando Torres chockartat lämnade Liverpool och flyttade till London.
Fernando som halvåret innan sagt att hans framtid var i Liverpool och om han skulle lämna så småningom var det inte till en engelsk klubb.
Jag kände mig sviken när han den 31 januari 2011 kritade ner sitt namn på Chelsea's kontrakt och sa att han ville vinna titlar. Det gick sådär va Torres?
Idag rapporterar Daily Mail att El Nino är till salu för 20 miljoner pund, ungefär 216 miljoner SEK.
Jag säger en sak: BRING HIM BACK.
Torres hör hemma på Anfield, och trots att det gick trögt innan han stack, gjorde han det fortfarande bättre än vad han gjort det här året i Chelsea.
Liverpool bör inte tveka. Henry & co har pengarna, se till att spendera på en anfallare när det behövs.
Det är klart att Torres inte är i sitt livs form, men jag ser ingenting negativt i att han skulle flytta tillbaka.
Jag har börjat tycka synd om honom, och det visar på vilket intryck han gjorde på mig under sin tid i världens vackraste klubb.
Liverpool gjorde honom till en storspelare, och vad säger att klubben inte kan ta tillbaka honom till toppen?


En sak som är fruktansvärt viktig i den här diskussionen är att Liverpool ingenstans har påpekat eller antytt det allra allra minska att man är intresserad av att hämta tillbaka honom.
Vad säger att artikeln Daily Mail skriver har någon sanningshalv över huvud taget?
Dryga två veckor kvar till transferfönstret öppnar och vi kommer att få se en mängd av rykten i varenda tidning fram till den 1 februari då korsdraget flugit igenom det vidöppna spekulationsfönstret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar