måndag 5 december 2011

Min vinnare av Ballon d'Or

FIFA har för en stund sedan gått ut med de tre namnen till Ballon d'Or.
Hör och häpna så var det inte tre Barcaspelare i år.
Cristiano Ronaldo tog sig en finalplats också.
Det kommer bli Messi oavsett.
Inte nödvändigtvis för att han är bäst, utan för att han är Messi och spelar i Barcelona.
Känner att jag har hamnat i "gnällspiralen" som alla icke-barca're tillhör, om det är bra eller dåligt?
Det står skrivet i stjärnorna.
Xavi är den tredje finalisten, och precis som Messi var han även topp tre förra året, tillsammans med Iniesta.
Jag har alltid tyckt att Barcelona spelat den roligaste fotbollen (Trots att jag är Liverpoolare), men det senaste året (nästan från och med El Clásico maratonet) har det blivit mer skådespel än fotbollsmatch.
Det är lite som på Old Trafford.
Domarna vågar inte döma emot, då Alex Ferguson har rätt mycket att säga till om, tyvärr.
Jag tror att det är likadant i Spanien.
Spanjorerna vet att Guardiola var en otroligt bra spelare, och är en bra tränare.
Det kan vara Pep själv som är grundare till Barcas nya stil.
Efter att jag läst Zlatans autobiografi, har min uppfattning ändrats om den spanske tränaren.
Jag har självklart inte en aning om hur mycket som är sant det Ibra säger, men Pep kan uppenbarligen inte hantera spelare som har ett litet större ego än resten av eleverna på Camp Nou.

Åter till den egentliga diskussionen, Ballon d'Or.
Trots att jag alltid varit starkt emot CR7's speltid, har jag blivit positivt överraskad över att han faktiskt står upp i fler situationer. Han gör dessutom nästan aldrig en dålig match, och jag anser att Real Madrid i nuläget är ett bättre fotbollslag än FC Barcelona.
Messi är självklart en otroligt bra spelare, men har enligt mig inte varit lika bra som förra året.
Ronaldo däremot, har haft en liknande form, vilket gör honom till min giva vinnare.
Xavi däremot, är jag inte säker på vad han gör med på listan egentligen.
David Silva kunde lika gärna tagit hans plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar