måndag 12 september 2011

Serieledning!

Efter 6 omgångar spelade i division 1 södra låg IF Sylvia på jumboplatsen med ynka en poäng, och jag som trodde på en topplacering fick missnöjd tänka om och istället hoppas på att säkra ett nytt kontrakt istället för uppflyttning till Superettan.
Jag skrev en krönika om det som ni kan läsa här, och i slutet av texten skriver jag att hoppet är det sista som överger människan.
Nu nästan 5 månader senare har Sylvia 14 raka segrar och toppar serien 3 pinnar före Varberg.
Det var nog det minsta jag kunde tänka mig efter den fruktansvärt bedrövliga inledningen med skador och skador och skador.
Nu har nyckelspelarna fått vara friska, och det finns en otrolig vilja och kontinuitet i laget som inte många lag har.
Det finns ett lag i Sverige som har en bättre vinstrad än Sylvia, och det är Kuddby i div 6, 15 eller 16 raka, och jag tror nog att de kommer att plocka samtliga segrar innan serien är slut om några veckor.
De matcher Sylvia tappade poäng i förra säsongen har man i år vunnit, även om det inte alltid varit snyggt.
Höjdpunkterna är självklart derbyfesterna mot Sleipner. 5-0. 5-0.
Underbart räcker inte.
Nu är det 6 omgångar kvar, och det känns som att kvalplats är det minsta vi kan förvänta oss av Tor-Arnes armé nu när Varberg och Lund tappat poäng i de senaste matcherna.
Just dessa två lag möter Sylvia i näst sista, respektive sista omgången, så räkna med att det blir en jävla avslutning för Sylvias del.
Nästa match är mot Oddevold borta, innan Trollhättan kommer på besök.
Förhoppningsvis håller turen i sig i både egna resultat, och poängtapp för motståndarlagen, så de sista omgångarna inte behöver blir allt för nervösa.
För trots min ålder på snart 20 år, klarar hjärtat inte alltid av nerviga måstematcher.
Om man skulle åka ner till GBG och kollar när Örgryte åker på torsk kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar