fredag 19 augusti 2011

Sluta dalta!

Mr Mou är i blåsväder (orkan) efter utspel och sparkar efter matcherna mot Barca.
Jag tror han faktiskt är lite smånöjd. Han myser när han ser vad han har uppnått.
Grejen är den att ALLA i Spanien är dumma nog att gå på det.
Han är en av världens bästa tränare, det erkänner jag, och det han sysslar med är bara
på ren djävulskap.
Han är en tränare som älskar att provocera och bära sig illa åt, och även om det ibland går för långt.
Barcelona dundrar (enligt AB) "Sparka Mourinho", men vafan sluta nu.
Helt ärligt, varför skulle Real Madrid sparka honom?
För att han provocerar deras största rivaler?
Skulle David Moyes visa mittenfingret till Dalglish skulle han bara bli mer hyllad (Nåja), sådan är rivaliteten.
Sluta daltandet med katalanerna, och ge tillbaka istället för att gnälla i pressen.
För en gångs skull är jag faktiskt på Mou's sida, hör och häpna.
---
Svenska lag har inte i Europa att göra.
Malmö viker ner sig totalt och både 3-1 och 4-1 ska inte hända, men det är en retur kvar trots allt, och jag tippar 2-1 till di blåe.
Helsingborg torskade 1-0 borta mot Standare Liége, vilket är ett helt okej resultat, men faktiskt så tror jag att HIF har tankarna på ett SM-guld istället för avancemang till EL.
På tal om svenskar i Europa, undra hur Rolle Nilsson känner sig nu.
---
Glamorösa matcher i Norsa B.
Nu på söndag: Rejmyre/Hävla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar