söndag 7 augusti 2011

Har snoken tystnat på riktigt?

Det är inte ofta jag överraskas av IFK Norrköping.
Liveuppdatering på sportbladet.se samtidigt som City tappade Community Shield, såg jag i textform Snoka kvittera till 1-1 precis innan halvtid.
45 minuter senare kikade jag in på mål för mål och fick se ett resultat som förbryllade mig.
Halmstad 5-4 Norrköping.
Till och med jag är konfunderad.
När Joe Sise (För övrigt en riktigt rolig FM-spelare) reducerat till 3-2 trodde jag faktiskt att bortalaget skulle hålla undan och knipa tre tunga poäng, men icke.
Trots att jag hoppades på 3 pinnar för Halmstad antog jag att Snoka var givna vinnare, men det är inte första gången "storebror" från Peking underpresterar.
All heder åt HBK som tog sin andra seger för säsongen.
Skadeglädjen är den enda glädjen säger dom, och fan vet om de inte har rätt.
En pinne ner till Mjällby på kvalplats, och en upp till Djurgården som har en match mindre spelad.
IFK spelar superettanfotboll nästa säsong, jag håller fast vid det fortfarande.
---
Sylvia fortsätter och ångar på med sin nionde (!) raka seger borta mot Skövde, där randigt nu har en precist grepp om kvalplatsen, med sex poäng upp till serieledande Varberg.
Bra att Kristianstad tappade poäng borta mot Oddevold, som för övrigt är ett soft namn.
Nästa omgång spelas nästa helg där Husqvarna gästar Parken, medan Varberg tar emot dyngjumbon Motala.
Hoppas innerligt att sviten håller i sig, så har vi ett nytt derby på parken 2012!
---
"Supportrar" som kommenterar på AB's artikel om HBK-IFK, jävla bönder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar