onsdag 10 augusti 2011

Comebacken

Engelska P12-mobben har alltså lyckats ställa in England-Holland.
Skämt åsido, det är tyvärr unga människor som härjar på ön, och det är bättre att
poliserna verkar ute på gatorna istället för inne på någon arena.
Dirk Kuyt ifrågasatte varför man över huvud taget planerar in en landskamp av vänskapskaraktär tre dagar innan ligan drar igång.
Nu får holländaren stanna på Melwood och träna avslut med Suárez istället, vilket jag å andra sidan inte har någonting helst emot.
Tro det eller ej, men ibland så tycker till och med jag att det finns viktigare saker än fotboll.
Hellre att premiären skjuts upp pga. kravaller än mutskandaler (Läs: Turkiska superligan), och hellre att det skjuts upp för att få ordning på problemen istället för att snyggt och prydligt sopa dem under mattan.
Så i kväll blir det alltså Ungern-Sverige som får mina två ögon istället för Downing vs. Kuyt.
Har inte kollat upp eventuella startelvor, det känns inte speciellt viktigt, lite kvällsunderhållning i form av fotboll kan aldrig bli fel.
Därför har jag större förhoppningar på U21.
---
Nu till något helt annat.
Har upptäckt själv att jag har olika namn för IFK och IFK.
IFK Norrköping Herr = Snoka.
IFK Norrköping Dam = IFK Dam.
Det är ju till och med samma klubb, vafan.
Ingen idé att försöka föra en diskussion med sig själv, jag vinner bara ändå.
---
Imorgon snörar jag på mig dojorna och tränar med Norsholms IF.
Efter ett par, tre års uppehåll kliver jag in i Division 6 Östra Östergötland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar