tisdag 26 juli 2011

Och vart fan kom den ifrån?!

Glenn Hysén totalsågade Malmös chanser mot Rangers.
Kan säga att jag var inne på samma spår.
Men det är ju så, Rangers behöver spela bra två matcher per år och det är mot Celtic.
Mot Malmö borde man i och för sig vinna, men motivation slår (nästan) alltid klass, det är inte första gången det bevisas.
Nu såg jag inte matchen, och kan inte uttala mig hur den spelades, men det är ändå en (jävla) bragd att plocka tre pinnar därborta på de brittiska öarna.
En sak man ska komma ihåg är att det faktiskt är en retur kvar, i Malmö och de ljusblåas land.
Ett ordentligt ansikte ut i Europa har vi nog fan inte sett sedan Helsingborg slog Inter på San Siro, och sedan dess har vi inte haft en chans mot de större lagen (Läs: Elfsborg mot Valencia).
Om jag inte misstar mig är det väl två kvalomgångar kvar efter Rangersmatchen innan det är dags för gruppspel.
Nu får vi helt enkelt hoppas att MFF klarar av match nummer två så vi får se lite rolig Champions League fotboll nästa säsong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar