onsdag 7 mars 2012

Leverkusen överraskar ingen.

Dagens CL-tips utgick av den enkla anledningen att jag stod och stekte fläskfilé strax innan matcherna (måltiden åts med andra ord under pågående bataljer) och med tanke på att jag aldrig har rätt, känns det inte speciellt bittert. Någon större batalj blev det dock inte för min huvudmatch. Barcelona totalt pulveriserade ett dock väl kämpande Leverkusen. Precis nu vann Apoel på straffar och slog därför ut Lyon! Messi var inte helt överraskande överlägsen med sina fem strutar. Historiskt säger Ola Wenström i studion samtidigt som Zlatan's nuna fyller tvn. Jag som på senare tid haft svårt får Pep's pack börjar sakta, sakta återfå förtroendet, men fortfarande håller jag nog Real Madrid en aning högre. Däremot tror jag på att Barcelona kommer att vinna Champions League, medan Real får trösta sig med att vinna ligatiteln. Skulle dock vara kul om Bilbao kan skrälla i Copa del Rey, speciellt om Barca spelar CL-final, bara sex dagar innan. På tal om skrällar. Vad var oddsen på att Apoel skulle vända underläge och slå ut fransoserna? Jag såg det första mötet, och där hade man i stort sett hela matchen trots att man bara lyckades vinna med 1-0. Motivation slår klass, och fotbollen slutar aldrig att förvåna en, vilket gör det till den vackraste sporten som finns. Kanske gick Källström's manskap ut med inställningen att tre poäng redan var inspelade? Oavsett så ska cyprioterna ha all cred. Fantastiskt helt enkelt! Det kommer nog ta tvärstopp om man möter Barcelona eller Real Madrid, men de är trots allt bland de åtta bästa lagen i årets upplaga. Ge mig de återstående matcherna nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar