tisdag 28 juni 2011

Vik upp ärmarna och sätt igång

Blir något frustrerad över att Liverpool bara har fått in en ordentlig värvning än så länge.
Scums har redan vänt ut och in på plånboken och hämtat in spelare efter spelare.
"Lita på Dalglish och Comolli, dom fixar det".
Ja, men se till att göra det så att truppen hinner spela ihop sig.
Om några få dagar öppnar den internationella fönstret och det är då den riktiga karusellen börjar.
Två jävla månader till av ovisshet och rykten som är lika trovärdiga som att Wigan vinner Premier League.
Å andra sidan kan ledningen jobba bakom enormt förseglade dörrar där inte ens en tesked syre släpps ut.
Enligt min åsikt behöver Liverpool en vänsterback (Jag har ändrat mig om Clichy och ser honom gärna i laget), antigen Clichy eller Baines, där dock den förstnämnda verkar ligga närmast till hands.
En ordentlig mittback som kan styra och ställa när Carragher börjar komma till åren.
Där har jag faktiskt inget ordentligt förslag.
Mittfältet är också en gåta.
Jag anser att Charlie Adam inte behövs alls.
Spela 1-2-1 på mitten istället, med Lucas som defensiv. Meireles och Aquilani centralt och Gerrard som släpande forward/ offensiv mitt.
Shelvey, Henderson & Spearing som backup.
På topp Suaréz och Carroll.
Det bär mig emot att säga att Kuyt ska nöta bänk, men vafan.
Skulle Liverpool spela ett klassiskt 4-4-2 och placera holländaren på högerkanten, skulle det bli inbördeskrig på det centrala mittfältet.
Ett 4-3-3 skulle annars vara intressant med Suaréz och Kuyt som yttrar med Carroll i mitten.
Gerrard, Lucas & Meireles på mittplan.

Värvar Dalglish en ytter kan vi nästan utesluta alla andra uppställningar än 4-4-2.
Ska bli intressant att se.
För på fredag brakar helvetet lös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar