fredag 3 juni 2011

Ner till kåkstaden

Sverige har alltså rest till Moldavien och ska försöka att plocka tre pinnar i kvällens drabbning.
Av kommentarer på forum och etc, verkar det som om Sverige fullständigt krossa Moldavien, men saken är den att Sverige får det svårt.
Jag kan erkänna att jag själv ibland tycker att Sverige är mycket bättre än vad det egentligen är, men efter urskåpningen mot Holland förstod vi snabbt hur stor luckan är mellan en VM-final och missat VM-slutspel.
Moldavien är ett sånt där land som vi egentligen bör slå, men likt förbannat inte gör för att vi egentligen inte är så bra som folk säger.
Matchen på Råsunda vittnar bra om att Moldavien inte är något dåligt lag, och precis som mot alla andra lag i forna Jugoslavien och Tjeckoslovakien så är det stenhårt pang på.
Ska Sverige ta sig ut levande måste man sätta några bollar relativt tidigt, annars kommer nervositeten och allt med den.
Samtliga spelare vet att de måste vinna för att hänga på i toppstriden i tabellen, och det gäller att hålla huvudet kallt, och inte göra som Mellberg mot Malta.

Zlatan är borta, vilket inte gör mig någonting eftersom allt spel ska gå genom honom då.
In med Alexander Gernt istället på topp, men Toivonen som släpande så ska vi se att det kanske, kanske går med sig i kväll.
Isak är tyvärr given.
Jag är en av de som hellre ser Johan Wiland mellan stolparna.
Greken (Majstorovic) och Mellberg flyttar man inte på i mittlåset, och jag vill ha Wendt och Lustig på varsin kant.
Svensson och Wernbloom centralt, och Seb Larsson och Bajrami som yttrar.
Där har ni mitt lag.

------------------Wiland-------------------
Lustig---Majstro---Mellberg---Wendt
Larsson--Svensson--Wernbloom--Bajrami
----------------Toivonen------------------
------------------Gernt---------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar