torsdag 9 juni 2011

Mitt inlägg om Jordan Henderson och Phil Jones gick tragiskt bort då mitt mobila bredband dog i samband med publiceringen och autosparande gick åt helvete, därför skriver jag om något annat.
---
Ikväll smäller det på Nya Parken.
Randigt derby, Sleipner - IF Sylvia.
Sylvia som har haft tungt mot de blå/vit-randiga de senaste två åren där det bara blivit 1 pinne totalt.
Förhoppningsvis kommer den sviten att spricka, trots att Timmy Wilhelmsson är borta med en blödning i låret.
Sleipner har trots allt spelar bra, och de vill såklart inte tappa poäng i toppstriden, medan Sylvia slåss med näbbar och klor för att klättra i tabellen.
Skrev en krönika för några veckor sedan efter den 5:e raka förlusten, och jag nämde att de skulle sänka målsättningen till att klara sig kvar istället för uppflyttning.
Jag håller kvar vid det, för två matcher vänder ingen serie och även om jag hoppas på att krossa Sleipner måste man tyvärr ta in det realistiska.
Svårt att tippa matchen ändå.
Tomas Magnusson är tung i Sleipnerförsvaret tillsammans med Gil, och jag hoppas att Markus Hansson tar plats på mittfältet så att det blir lite match där.
Ska jag ge mig på ett slutresultat tippar jag med hjärtat och säger 3-1 till Sylvia.
---
This is Anfield skriver att Aquilani kommer att återvända till Liverpool, vilket innebär att det blir fruktansvärt trångt på mitten, låt mig presentera:
Steven Gerrard, Raul Meireles, Lucas Leiva, Jonjo Shelvey, Jay Spearing, Alberto Aquilani & Jordan Henderson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar